تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/26 - 00:52
کد خبر: 461480

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

یک امام جمعه رئیس دانشگاه شد/جذب محققان پسادکتری در حوزه تحقیقات کاربردی و علوم بنیادی

یک امام جمعه رئیس دانشگاه شد/جذب محققان پسادکتری در حوزه تحقیقات کاربردی و علوم بنیادی

در بسته خبری امروز به بررسی موضوعاتی چون آغاز توزیع کارت آزمون زبان وزارت بهداشت و جذب محققان پسادکتری در حوزه تحقیقات کاربردی و علوم بنیادی و رئیس دانشگاه شدن یک امام جمعه و اخباری دیگر از این دست می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»در بسته خبری امروز به بررسی موضوعاتی چون آغاز توزیع کارت آزمون زبان وزارت بهداشت و جذب محققان پسادکتری در حوزه تحقیقات کاربردی و علوم بنیادی و  رئیس دانشگاه شدن یک امام جمعه و اخباری دیگر از این دست می پردازیم.

یک امام جمعه رئیس دانشگاه شد

 آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی مبشری سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور و با حضور جمعی از مسئولین، اساتید و کارکنان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

جذب محققان پسادکتری در حوزه تحقیقات کاربردی و علوم بنیادی

 از ابلاغ آئین نامه جدید محققان پسادکتری به دانشگاه‌ها تا یک هفته آینده خبر داد و گفت: اجرای دوره‌های پسادکتری در حال حاضر در دانشگاه‌ها در حال برگزاری است اما به صورت گسترده نیست و بنا داریم به صورت سازماندهی شده آن را در سال ۱۴۰۲ پیگیری کنیم.

معاون دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در آئین‌نامه جدید، جذب محققان پسادکتری در ۴ بخش صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نوع اول پسادکتری در بخش علوم بنیادی و پژوهش‌های بنیادی است که خروجی آن دانشی، نگارش مقاله و ثبت اختراع است. در این بخش به حمایت حاکمیت نیاز داریم و قرار است ۹۰ درصد حقوق را شورای عالی عتف بپردازد و ۱۰ درصد آن را دانشگاه خواهد پرداخت.(جزئیات بیشتر)

آغاز توزیع کارت آزمون زبان وزارت بهداشت از امروز

نشانی دقیق مکان برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج می‌شود. برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی (یا شناسنامه) الزامی است و همراه نداشتن هریک از این مدارک، موجب محرومیت از ورود به جلسه و شرکت در آزمون می‌شود.

شصت و نهمین دوره آزمون زبان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که آخرین دوره برگزاری آزمون زبان این وزارتخانه در سال جاری به حساب می‌‍آید؛ ساعت ۸:۳۰ روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و نتایج نهایی نیز ۱۰ روز از پس از برگزاری این آزمون به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.(جزئیات بیشتر)

مشاور رفتاری برای کاهش خطر مصرف مواد در دانشجویان تربیت می شود

 آیین آغازین دوره آموزشی تربیت مشاور رفتاری کاهش خطر مصرف مواد در دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر مهدی وجدانی همت، رئیس مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از کارشناسان و مشاوران دانشگاه های تهران، در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.(جزئیات بیشتر)

آغاز مهلت ثبت درخواست میهمان در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی، سلیمان عباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: ثبت نام میهمان دروس دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا ۳ اسفندماه سالجاری ادامه دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: دانشجویان متقاضی می بایست در بخش ثبت درخواست میهمان سامانه جامع آموزشی هم‌آوا به آدرس www.edu.uast.ac.ir نسبت به ثبت و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

فرایند ارزیابی صلاحیت اساتید برای ادامه فعالیت در دانشگاه

محمدخلج امیرحسینی درباره شاخص های ارزیابی اساتید دانشگاه ها گفت: در ابتدای جذب اعضای هیات علمی، شاخص ها، همان شاخص های قبلی بوده و مصاحبه های عمومی که انجام می شود و بندهایی که در فرم های ارزیابی موجود است که اگر آنها با دقت انجام شود باید نتیجه خوبی داده شود.

وی ادامه داد: اما نکته ای که وجود دارد این است که طبق قانون، دانشگاه ها می توانند هر سال اساتید به ویژه اساتید پیمانی را از نظر صلاحیت علمی و عمومی، ارزیابی کنند.(جزئیات بیشتر)

رستمی: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن نشان از پویایی انقلاب و حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌ها بر دل‌های ایرانیان دارد

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: حضور گسترده و پرمعنای مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه با وجود تحریم‌های گسترده و چند دهه‌ای و نیز هجمه سنگین روانی رسانه‌ای در چند ماه اخیر علیه ملت ایران در قالب نبرد هیبریدی، معجره‌گونه و به معنای حقیقی کلمه حماسی و غرورآفرین بود.

وی افزود: این حضور حماسی و با عظمت نشان از پویایی و زنده بودن انقلاب اسلامی، حاکمیت ارزش‌ها و آرمان‌های آن بر دل‌های ایرانیان و نیز نفوذ عمیق دین و معنویت در جامعه ایرانی دارد. بر همگان بار دیگر ثابت شد که محاسبات دشمنان و شناخت آنان از مردم ایران به چه میزان غلط و بی‌اساس است و با واقعیت‌های جامعه ایرانی فاصله دارد؛ امری که در دهه‌های گذشته به کرات مشاهده شده است.(جزئیات بیشتر)

چه‌بلایی بر سر دانش آموزان قم آمده؟

 در  چند روز گذشته مسمومیت دانش آموزان در شهر قم خبرساز شد. اتفاقی که با شائبه‌های بسیاری همراه شده است. در حالی مسمومیت دانش‌آموزان قمی در حال تکرار است که هنوز علت اصلی مشخص نشده و این روند منجر به نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

نماینده مردم قم در مجلس در این باره به همشهری آنلاین گفت: علت این اتفاق هنوز معلوم نیست، چیزی به دست نیامده است. مسئولان امنیتی و بهداشت و درمان پیگیر هستند.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: با توجه به اینکه نمی توان در مورد این مساله اظهار نظر شخصی داشت، چون اطلاعاتی در این باره در دسترس نیست، من نیز نظری در این باره ندارم.(جزئیات بیشتر)

پذیرش بدون کنکور دکتری و ارشد در پردیس ارس دانشگاه تهران

 زهرا امام جمعه با اشاره به شروع ثبت نام و پذیریش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای نیمسال دوم سال تحصیلی۰۲-۱۴۰۱در این مرکز دانشگاهی افزود:این واحد دانشگاهی برای تکمیل ظرفیت در رشته های علوم انسانی، HSE، علوم اجتماعی و رفتاری، محیط زیست، MBA، فنی و مهندسی و علوم پایه در ۵۸ عنوان رشته دکتری تخصصی و ۵۸ عنوان رشته کارشناسی ارشد بر اساس بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و مصاحبه علمی دانشجو می پذیرد.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت ارائه اینترنت بدون فیلتر به اساتید دانشگاه

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه‌ها چه زمانی فعال می‌شود، گفت: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.

وی افزود: این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته اند ارائه می‌شود.(جزئیات بیشتر)

 ۸۳درصد خوابگاه‌های علوم پزشکی نیازمند بازسازی یا تجهیز هستند

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: ۱۷ درصد از خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌های وزارت بهداشت از منظر فنی، شرایط قابل قبول را دارند و ۸۳ درصد باقیمانده نیازمند بازسازی یا تجهیز هستند.

دکتر حمیدرضا اشراقی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: ۱۷ درصد از خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از منظر فنی، شرایط قابل قبول را دارند و ۸۳ درصد باقیمانده نیازمند بازسازی یا تجهیز هستند. خوابگاه‌های دانشجویی به عنوان خانه دوم دانشجویان محسوب می‌شوند و دانشجویان مدت زمان زیادی را در این مکان صرف می‌کنند؛ به همین دلیل از مسئولان می‌خواهم که به این موضوع توجه کنند.(جزئیات بیشتر)

تجمع گروهی از والدین مقابل فرمانداری قم درپی مسمومیت سریالی دانش آموزان

 تجمع کنندگان در اعتراض به حوادث اخیر 12 مدرسه دخترانه و مسمومیت قابل توجهی از دانش آموزان با سردادن شعارهایی چون «مدارس حضوری آنلاین باید گردد» خواستار غیرحضوری شدن مدارس و تضمین سلامت دانش آموزان شدند.

شفقنا گزارش داده است که تجمع کنندگان روبروی در ورودی فرمانداری تجمع کرده و خواستار ورود به داخل فرمانداری بودند که با ممانعت نیروهای امنیتی روبرو شدند.

تجمع کنندگان با شعار «استعفا، استعفا» اعتراض خود را نسبت به تداوم ماجرای مسمومیت دانش آموزان و عملکرد مسئولان استانی در قبال این ماجرا اعلام کردند.(جزئیات بیشتر)

شورای هم اندیشی بسیج دانشگاه های فنی و حرفه ای برگزار شد

حدیثه سلیمی، جانشین مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از تشکیل شورای هم اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای خبر داد.

 سلیمی با بیان اینکه شورای هم اندیشی ماهیت اندیشه ورزی دارد و ماهیت تصمیم گیری ندارد افزود: ملاک ما در انتخاب اعضای این شورا دغدغه مندی و توانمندی تشکیلاتی و توانایی فعالیت های تخصصی مبتنی بر ماموریت های دانشگاه است.

به گفته وی شورای هم اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور متشکل از مسئولین حوزها ها و پایگاه های توانمند دانشکده های فنی و حرفه ای کشور با هدف بررسی مسائل روز دانشگاه های فنی و حرفه ای ، بسیج دانشجویی ، بررسی مسائل و مشکلات استانی و ارتباط با بدنه دولت و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و با برگزاری جلسات ماهیانه ماموریت های کلان این مرکز را رصد و پیگیری خواهند نمود.(جزئیات بیشتر)

مقدمات اجرای عفو عمومی دانشگاهیان

با توجه به عفو اخیر مقام معظم رهبری و ابلاغ کلیات عفو عمومی دانشگاهیان (دانشجویان و اساتید) از سوی نهاد ریاست جمهوری به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در نامه ای از وزیر علوم درخواست کرد، درصورت صلاحدید وی، ‌ معاونان و مسئولان وزارتی و رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور تلاش مضاعفی را برای بهره‌مندی دانشجویان و استادان متهم و محکوم از رأفت و تدبیر معظم‌له با هماهنگی‌های بیش از پیش با مسؤولان قوه قضائیه و رؤسای دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بنمایند و از سوی دیگر موضوع رأفت و بخشش مذکور را به احکام انضباطی دانشگاه‌ها نیز تعمیم دهند.(جزئیات بیشتر)

امروز آخرین مهلت ثبت نام امریه سربازی دانشگاه علم و صنعت

دانشگاه علم و صنعت ایران در نظر دارد در قالب سهمیه امریه ارتباط با جامعه و صنعت نسبت به جذب ۴ نفر از فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، که متقاضی اعزام اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ می‌باشند، در رشته‌های زیر اقدام کند.(جزئیات بیشتر)

امیر سیاری: سهم نخبگان در پیشرفت‌های ارتش انکارناپذیر است

 نشست امضای تفاهم‌نامۀ همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان با حضور جمعی از مسئولان دو نهاد، در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور همیشگی مردم در حمایت از انقلاب اسلامی، گفت: حرکت مردم در ۲۲ بهمن بسیار اثربخش و معنادار و نشان دهنده حمایت مردم از انقلاب اسلامی بود.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه علم و صنعت ظرفیت ایفای نقش در حوزه صنعت دریایی را دارد

منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت در اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی پیشرانه های دریایی که امروز در دانشکده خودرو این دانشگاه برگزار شد، افزود: کشوری مثل ایران که مرزهای آبی زیادی دارد، توجه به دریا و تجهیزات آن ضروری است، از طرف دیگر یکی از قسمت‌های مهم قدرت دریایی و دفاعی هر کشوری صنایع دریایی آن است؛ چرا که این صنعت دریایی است که باید به نیازهای صنایع دفاعی کشور پاسخگو باشد و موجب ارتقای صنعت نظامی کشور شود.(جزئیات بیشتر)

نمایه مجله دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر در پایگاه استنادی ISC

 مجله(AUT Journal of Mathematic and Computing)زیر نظر دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب امتیاز لازم برای نمایه‌شدن در لیست نشریات اصلی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شد.

این مجله چندی قبل نیز موفق به کسب درجه اعتبار علمی-پژوهشی رتبه B از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده بود.

این مجله از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین نسخه این مجله در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسید. مجله AUT Journal of Mathematic and Computing هر شش ماه یکبار چاپ می‌شود و هدف آن فراهم ساختن زمینه‌ای برای محققان برای چاپ مقاله خود در زمینه‌های ریاضیات و علوم کامپیوتر است. همچنین اعضای هیات تحریریه این مجله از برترین محققان در داخل و خارج از کشور هستند.(جزئیات بیشتر)

احتمال غیرحضوری شدن برخی مدارس استان تهران

 اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خطاب به خانواده‌ها، اعلام کرد:(جزئیات بیشتر)

ارتباط میان صنعت با دانشگاه‌ها برقرار شود

علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه شنبه در نشست خوشه‌های صنعتی خوزستان توسعه خوشه‌های صنعتی در استان را ضروری دانست و اظهار کرد: ذهن فعال جوانان ما باید پویایی خود را در ایجاد و توسعه صنایع کوچک مرتبط با بخش‌های بزرگ و صنایع پایین دست نشان دهد.

وی با تأکید بر تجمیع خوشه‌های صنعتی مرتبط در کشور و استان بیان کرد: کارگاه‌هایی که محصولات مرتبط تولید می‌کنند باید در یک مکان قرار گیرند و تمامی محصولات در یک سلسله فروش، حمل و نقل و انبار تجمیع شوند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top